Selasa, 26 Jun 2012

Peristiwa Kematian Adikku



Peristiwa Kematian Adikku

Kisah ini menceritakan tentang hari kematian adik ku Suhaimi, adikku lahir ketika aku berusia 3 tahun, apa yang aku ingat ketika itu ada orang ramai datang kerumahku dengan tujuan yang tidak ku ketahui.Menurut cerita dari orang tua ku, adikku meninggal akibat sakit Demam Panas hingga terjadi sawan tarik, mungkin kemudahan perubatan  yang jauh dari rumah, adikku tidak dapat diselamatkan. Aku lihat orang memandikan jenazah adikku diruang tamu rumahku. Selain dari itu aku tidak tahu apa yang mereka buat. Aku melihat ibuku juga melihat sama peristiwa yang berlaku ketika itu. Ketika itu aku tidak tahu erti apa itu KEMATIAN yang menimpa kepada adikku. Alhamdulillah sekarang ini aku berkecimpung dalam bidang pengurusan jenazah kerana ia adalah salah satu tugas yang tersenarai dalam tugas utamaku . Sedikit sebanyak ia akan menyedarkan aku bahawa setiap yang hidup pasti akan mati, kita tidak tahu bila, dimana, bagaimana dan kenapa   Semoga adikku inilah yang akan menjadi tiket menjemput ibubapa nya masuk ke syurga nanti. Ya Allah cucuri dan rahmati roh adikku ini. AMIN…… AMIN….. YA ROBBAL ALAMIN

Catatan Ekha 68
262031 JUN 12

0 ulasan:

 

Blog Template by YummyLolly.com