Rabu, 27 Jun 2012

Bai Jual Roti


Bai jual roti

Kisah ini sangat lucu bila ku ingat-ingatkan dan sangat tak masuk akal. Suatu hari aku keluar bersama adikku. Ketika itu menurut yang diceritakan ada benggali nak potong kepala dan dicampakkan ke sungai untuk memantapkan lagi pembinaan jambatan Sabak Bernam. Kebetulan ketika aku dan adikku keluar jalan-jalan di sekitar kampungku ada seorang benggali masuk kampong jual roti, sebaik aku dengar bunyi hon motor dia,  memberi tahu siapa nak beli roti. Aku pun mula berasa seram dan meremang bulu tenggok, aku pun mengheret tangan adikku lari kerana takut kena sembelih kepala seperti yang digembar-gemburkan orang ketika itu. Alhamdulillah aku dan adikku masih hidup sihat wal afiat hingga kini.

Catatan Ekha 68
271307 JUN 12

0 ulasan:

 

Blog Template by YummyLolly.com